bluecult.blogg.se

The BellBottom Waist - BB Waist

Nu har ni lärt er vad The turned-up Cuff är och The Santa Cruz Roll! Idag är det BB Waist som gäller, det sjuka med detta är att jag hittar INGENSTANS någonting om denna lilla 80-tals trend som även följa med lite in på 90tal.
 
Troligen kan vi gissa att man knyckte gamla favoriter i föräldrarnas garderob eller återanvände gamla mammabyxor, så ta en 4-5 stlk för stora jeans och ta en snyggt bälte, dra upp byxorna till midjan och spänna åt med bältet, stoppa in en liten topp och du är READY-SET-GO.
 
Jag har faktiskt ingen aning om hur jag började göra så här men det var nog säkert för att jag ääälskar pappas gamla byxor och dom jag fyndat och fått av kunder, eftersom jag är en liten 24" brud och 501orna jag får är stlk 32-33" så får man anpassa sig. Så varsågod, här får ni mitt egna myntade uttryck för denna balla stil - The BB Waist (BellBottom Waist, förr kallade man VIDA jeans för bootcut, Flare, Bellbottom och Elephant bottom, betyder sjukt stor benöppning, så vi vänder på det och säger BB Waist, det knycklar ihop mig massor med baltet, där har du - Natalies BellBottom Waist
 
 
 
 
 
SÅ SJUKT BALLT
dessa känenr ni nog igen!
wow asså. Detta va väl 90s kanske då man körde lite mindre jeans iaf.
(Bilder google)

Kommentera här: